Livsstil,  Reise

Var 100 ganger bedre en jeg hadde forventet meg!

Reklame//Annonselenker

Har du aldri vært i Nord Norge?

Har du kun sett bilder av reinsdyr, hundespann, nordlys, fjell og fjorder, og tenkt at en dag så må jeg dra dit, men ender alltid opp med å dra til varmere strøk på jakt etter sol og varme istede? Kanskje det er på tide å prøve noe nytt? Kan virkelig anbefale deg å se mer av Nord Norge.

Jeg kan virkelig anbefale Tromsø etter denne helgen, det å være turist i eget land er en opplevelse i seg selv. Ting som jeg har tatt for gitt etter å ha vokst opp i Nord Norge – Kirkenes, fikk jeg se med helt andre øyne denne helgen. Nordlyset, maten, klimaet, folket og ikke minst utelivet.
Har jo mange ganger tenkt: «hva er så spennende med Tromsø?» Har jo vært der mange ganger før – men aldri som turist, har aldri vært der for opplevelsene sin del – Men skjønner nå hvorfor Tromsø er Nordens Paris! Det bugner av spennende og eksotiske opplevelser. Tromsø er også verdenskjent for sitt mangfoldige natteliv.

Jeg sto opp kl 04:00 på fredag, Inga hentet meg kl 05:00. Jeg hadde jo ikke kommet meg i seng før klokka var 02:00  – jeg startet selvsagt ikke å pakke før etter midnatt. Jeg hadde bare med meg 27 kg bagasje, så måtte kjøpe meg en til koffert når jeg kom til Tromsø.
Jeg landet i Tromsø klokken 10:00, på flyplassen møtte jeg Anne Brith, Linn og flere av ABIP jentene. Vi tok flybussen til hotellet, så var det en bedre lunsj på Egon. På kvelden var det kurs og en «spennende» gruppeoppgave. Den var det jeg som presenterte for vår gruppe – kan vel si at om det kommer på tv, så tar det seg ikke så bra ut for meg… hehehe

Vi var på tur med Anne Brith – ABIP, hun hadde med seg filmkruet som filmet til Blogerne som går på tv2. Hele lørdag var det å en film og Eventfotograf – Matsemillian som var med, dem filmet og tok bilder – GLEDER meg til å se resultatet på det dem skal produsere ut av alt det dem har filmet og knipset bilder av.
Clarion Collection Hotel With – takk for ei fantastisk helg hos dere, nydelig mat, rent og pent, ei deilig seng og sovne i. Det aller beste er beliggenheten , den er på brygga i Tromsø, med kort vei til kjøpesenter, kafeer, restauranter, utesteder og butikker. Super sentralt, med flott service og personale.

Clarion Hotel The Edge – Super flott konferansehotell, flotte lokaler, nydelig mat, ligger kjempe sentralt til, flotte folk som jobber der og en super service. Proft opplegg rundt DDE konserten som ble arrangert på fredagskvelden hos dere.

På kvelden var det noen av oss som var på DDE konsert, før vi dro videre til  Prelaten Kro og Scene, det er en av de nyste uteplassene i Tromsø – det er dit alle går. Super flott utested, med bra musikk. Kan ikke skryte av at jeg var den som gikk å la meg først , var vel på hotellet kl 04:00 ca

Lørdag var det tidlig opp, spise en bedre frokost på hotellet. Så var det å dra videre på foredrag og lunsj på Clarion Hotel The Edge.

På hotellet fikk vi servert kort reist og god mat som var laget helt fra bunnen av. Bærbar Juice, serverte oss næringsrike arktiske bær. Sunne og gode juicer, smoothier, wraps, smoohtie bowls, avokadosandwich – maten var nydelig og den så delikat ut!

Etter en bedre lunsj, så skulle vi ut på sjøen. Vi var super heldige med været, Tromsø viste seg virkelig fra sin beste side. Vi skulle ut i to rib båter, pluss at det var en Princess 52 og en Princess 42 som var med ut for dem som ikke hadde lyst å kjøre rib. Vi fikk hoppet litt på bølgene, sett et vakkert landskap og hurtigruten som kjørte forbi. Halvveis ut i fjorden gikk alle over i Princess båtene, derfra skulle vi kjøre inn til Malangen Resort.
Men vi møtte jo på noen utfordringer på veien, jo nærmere vi kom Malangen Resort jo mer is ble det på fjorden. Så vi måtte snu og kjøre et stykke tilbake, for så å kjøre med buss til Malangen Resort,

Arctic Swan som eies av Varanger Sea Adventure, Arctic Cruise In Norway As ,

North Experience v/Thomas Seppola, Tromsø Friluftsenter, Ribe Events, takk for en fantastisk tur! Kommer til å leve lenge på dette og kommer til å anbefale dere til alle mine kjente der Nord – og her Sør!

I Malangen fikk vi servert en tre retters middag, med tilhørende drikke. Maten var bare nydelig – lenge siden jeg har spist reinkjøtt – jeg bare ELSKET den middagen! Traff på kjentfolk fra Kirkenes gjorde jeg å 😊
Etter middag fikk vi glimt av nordlyset ute, før vi gikk opp for å besøkte hundegården og vi fikk hilse på huskyvalper som var 8 uker gamle. Det som varmet mitt dyrehjerte, var å se hvor bra hundene hadde det. Var ingen hunder som sto bindt i hundegårdene, som er veldig vanlig for trekkhunder å gjøre. Alle hadde store flotte hundegårder, med hus opp fra bakken og alle gikk løse inn i hver sin gård. Var ikke tegn på noe stress hos hundene. Fleste var veldig kontakt søkene og sosiale. Tommel opp for god dyrevelferd!

Jeg har ikke ord for hvor takknemlig jeg er, ordene strekker ikke til. Søndag var jeg sliten og trøtt, men jeg la meg med et smil om munnen, helt utslitt men lykkeligere enn jeg har vært på lenge. Dette var en energi bust for meg. Denne turen tar jeg for alltid med meg videre. For en tur! For noen folk jeg har blitt kjent med. Jeg har knyttet så mange nye kontakter i denne bloggverden og flere av dem kommer jeg til å ha daglig kontakt med.

Nederst på bloggen her ligger det en film til dere !

Her kommer en liten film fra meg, som jeg synes selv oppsummerer Tromsø turen med ABIP på en fin måte <3